A Próbavásárlás kifejezetten a magyar közforgalmú gyógyszertárakra irányul. Célja, hogy akár a megrendelőnk által meghatározott panelen lekövetve, bemutassuk a gyógyszertárban zajló promóciós és értékesítési tevékenységet. Mik tartozhatnak ide?

Például a gyártó által készített promóciós anyagok megjelenése a patikában: ki vannak-e helyezve, és megfelelően vannak-e kihelyezve?

Az adott indikációs terület expediálása: milyen készítményt ajánlanak az egyes expediálók? A kért termék mellé vagy a helyett ajánlanak-e másik készítményt? Az adott (szolgáltatást megrendelő) gyártó termékét ajánlják-e? Azaz feltérképezzük, hogy pontosan mi történik a betegkommunikáció során. Továbbá, próbavásárlással a gyógyszergyártó és a patikaláncok közötti együttműködés mélysége, valamint a patikalátogató munkájának a hatékonysága is megismerhető.